נעים להכיר – צוות פורמולה SAE ראשון בישראל

על מנת שיקרו דברים גדולים בהיסטוריה, צריך שיתקיימו תנאים מיוחדים שהם מעבר לצירוף מיקרים.

למשל, מה הסיכוי, שמחזור שלם של מהנדסי מכונות באוניברסיטת בן גוריון בנגב, יחבור ליצירת פרוייקט משותף אחד ויחודי – בניית רכב פורמולה SAE ראשון בישראל? כמו הסיכוי שהנהג הטוב ביותר, יפגוש את היצרן הטוב ביותר והצוות הטוב ביותר – יש לזה שתי דרכים לקרות – כסף, הרבה כסף! או רגע נכון ונדיר שמחבר בין האנשים המתאימים, תסכימו שזה מעבר לצירוף מקרים, כנראה שהגיע הזמן שגם בתחום הזה נראה נוכחות וכך קרה.

קבוצת המרוצים של אוניברסיטת בן-גוריון – BGR, מורכבת מסטודנטים להנדסה אשר מתכננים, בונים ומתחרים בתחרות מוטורית בינלאומית הנקראת FORMULA SAE ומייצגים בה את המדינה והאוניברסיטה.

תחרות ה- FORMULA SAE מאורגנת ע"י איגוד מהנדסי הרכב האמריקאי, מיועדת לסטודנטים בלבד ומתקיימת מידי שנה ב- 8 אתרים ברחבי העולם, בהשתתפות של יותר מ- 300 אוניברסיטאות. לישראל לא הייתה מעולם נציגות בתחרות זו.

צוות פורמולה ראשון בישראל

צוות פורמולה ראשון בישראל

בקבוצה 11 צוותי תכנון וניהול. כל צוות מונחה ע"י מומחה בתחום הרלוונטי מהתעשייה ומהאקדמיה.
במהלך השנה, הסטודנטים מפתחים את כישוריהם אל מעבר לנלמד בתואר וחווים בפעם הראשונה תהליך של עבודה הנדסית אמיתית, הכוללת עבודת צוות, קביעת מטרות ועמידה ביעדים, תכנון תוך התחשבות בתקציב וביכולות הייצור ומעל לכל – שילוב של תשוקה ואהבה עם לימודי הנדסה. בשל כך, הקבוצה תעזור להכשיר מהנדסים טובים יותר אשר יובילו את התעשייה הישראלית בשנים הבאות.

מטרתנו השנה היא לבנות אבטיפוס ראשון ולהתחרות איתו בתחרות באיטליה שתיערך בספטמבר 2011, תוך פיתוח התשתית הדרושה לביצוע הפרויקט במסגרת רב-שנתית. אנו נייצר ונפתח מידי שנה רכב פורמולה ישראלי חדש שכולו תכנון כחול-לבן, שייצג את מדינת ישראל בתחרויות הבינלאומיות ולבסוף גם יזכה בתחרות.

מהדורה ראשונה לרכב שייצג אותנו בחו"ל - פורמולה SAE

רכב כחול לבן? כחול צהוב - ישראל תשתתף פעם ראשונה בפורמולה SAE

כמובן שלכל הפרוייקט בכל זאת דרושים תקציבים ולשם כך, הקימו חברי הקבוצה ביחד עם האוניברסיטה אשר מממנת את שעות המעבדה, ההנחיות ועוד, עמותה, אשר תוכל לגייס כספים נוספים לטובת הנושא. לחברי הקבוצה דרושים בסך הכל כ – 400 אלף ש"ח, כולל בניית הדגם החדש, הכנות למרוץ, טיסות ציוד וכל מה שכרוך – לא הרבה בשביל נוכחות ישראלית ראשונה מסוג זה בעולם.

עד כה גייסו המהנדסים הצעירים חסויות רבות ומגוונות לטובת בניית אב הטיפוס הראשון שמסתיים בימים אלו ומכאן מתחילה בניית הרכב שיטוס למרוץ.

חברי הקבוצה ישמחו לשבת עם מתעניינים בנושא ולעניין אותם בחסות לפרוייקט ולתמורה מנגד ובעיקר לסיפוק והגאווה.

מעתה נביא לכם בכל שבוע עדכונים על מצב הקבוצה ועל קצב ההתקדמות. תוכלו להגיב ולשאול ולהפנות את חבריכם שיכירו גם את הצוות. לצורך הצלחה יש צורך בחשיפה, לכן, התנדבה ישראמוטור לעזור בכל הנושא ולרכז את ההתפתחויות המעניינות ביותר בפרוייקט פורמולה SAE. בשבועות הקרובים במקביל לעדכונים ולאייטמים מהשטח, נעלה סרטונים קצרים עם הצוות על מנת שתוכלו להכיר טוב יותר את הנפשות הפועלות.

העבירו עדכונים אלו לחבריכם, כך נעזור כולנו לצוות הישראלי הראשון לייצג אותנו בכבוד.

לחצו כאן להכיר את המתכננים וחלוקה לצוותים

5 תגובות “נעים להכיר – צוות פורמולה SAE ראשון בישראל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים