ספורט מוטורי על אדמת קודש

בשעה טובה ומוצלחת עברו התקנות האחרונות של חוק הנהיגה הספורטיבית במדינת ישראל. מה אומר השם המפוצץ הזה? שבעצם יש ספורט מוטורי בישראל. טוב, עוד לא בדיוק ספורט מוטורי כפי שאנו רגילים, בין מה שרואים בטלוויזיה ומה שקורה בפועל עוברים הרבה דברים, אך מה שקורה מאחורי הקלעים פחות צריך לעניין את הצופים. בדיוק כמו שבהופעה של שלמה ארצי בקיסריה אף אחד לא נכנס לכמה קשה היה להקים את הבמה, לסדר את האבטחה, להוביל את האמנים ועוד מליון פרמטרים שונים ומשונים. העיקר – יש אפשרות לקיים ארועים מוטוריים במדינת ישראל. שני דברים קטנים עוד חסרים, לאלו מכם שמעוניינים בכל זאת להבין קצת מאחורי הקלעים: 1. תקנת המכס – גובה היטל המכס שיעמוד על כלי תחרותיים לא נקבע סופית אך יש הבנה בין משרדי ממשלה שאלו יהיו ככלל היבוא למדינת ישראל ולא מס רכישה כפי שנהוג בעולם הרכב הפרטי/מסחרי הנע על כבישי ארצנו מה שיבטיח שכלים מעניינים וייחודיים יזרמו לארץ הקודש. 2. ביטוח – תקנת הביטוח שמכתיבה לממונה על הביטוחים לאפשר ביטוח לספורט מוטורי עברה ולכן החברות יכולות לבטח את הארועים והנהגים אבל – הסכומים כה גבוהים עד שכרגע לא נראה לעיין שמישהו ימהר להזרים כסף גדול כל כך למערכה בלי להבין בדיוק רב ולעומק מה הפוטנציאל העסקי של זה.

לסיכום זמני של המצב: 3 שבועות אחרי כתבות עוינות של ערוץ 2, יאיר לפיד, יפעת גליק ואחרים ו "רק" 5 שנים אחרי שעבר החוק בקריאה שלישית בכנסת ישראל, אפשר לסמן עוד וי (V) קטן במערכה הארוכה והמתישה שמגיעה אט אט לסיומה אמן ואמן ואז, גם כאן במדינת ישראל נראה מכוניות סוחטות את דוושת הגז בלי לסכן אנשים ברחוב, באותו הרגע, גם משטרת ישראל ומשרד התחבורה יוכלו להלחם ביד קשה וחמורה נגד עברייני מהירות והשתוללות באשר היא מכיוון שמהרגע שיש פתרון ואלטרנטיבה "לכו למסלול או למגרש לנהוג" אפשר לעשות כן. ספורט מוטורי בעולם ומעכשיו גם בארץ, תורם רבות לתרבות הנהיגה, מוריד את הרצון לאגרסיות בכביש בקרב צעירים ומאפשר הכנסות יפות למדינת ישראל מתיירות חוץ ופנים (אפשר לספר עוד המון דברים שמתפתחים כתוצאה מתרבות מוטורית אך אלו העיקריים).

יישר כח לעוסקים במלאכה – יוסי ניסן  מנהל הרשות לנהיגה ספורטיבית, יובל מלמד – יועץ הרשות, חברי הכנסת שתמכו, ההתאחדויות אשר הוכרו כבר: התאחדות הכידונאים, התאחדות הרייד והתאחדות IRDA – התאחדות הנהגים.

נתראה בקרוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים